1. Is het mogelijk om op concernniveau aan te leveren?
2. Wie moet gegevens aanleveren en
welke gegevens moet ik aanleveren?
3. Ik heb een inhoudelijke vraag over een of meerdere indicatoren.
4. Ik heb een vraag over de portal waar ik de gegevens aanlever.
5. De gegevens in de brief die ik
van Zorginstituut Nederland ontving kloppen niet.
6. Ik twijfel of ik moet aanleveren of ben van mening dat ik niet
aanleverplichtig ben.
7. Ik heb geen inloggegevens ontvangen of ben deze kwijt.
8.Het
lukt mij niet om op tijd aan te leveren. Kan ik uitstel krijgen?
9. Ik wil de gegevens die ik aangeleverd heb
wijzigen. Is dit mogelijk?
1. Is het mogelijk om op concernniveau aan te leveren?
Uitgangspunt is aanlevering op locatieniveau. Dat betekent dat iedere locatie, waar de zorg geleverd wordt, gegevens aanlevert over de eigen
faciliteiten, processen en patiënten. Voordeel hiervan is dat de gegevens de werkelijke situatie weerspiegelen. Afnemers van de data (bijvoorbeeld
websites als ZorgkaartNederland.nl en KiesBeter.nl, maar ook onderzoekers en toezichthouders) baseren zich zo op representatieve gegevens. Heeft u
vragen over het aanleveren op locatieniveau? Neem dan contact op met het Zorginstituut.
2. Wie moet gegevens aanleveren en welke gegevens moet ik aanleveren?
Als u zorg levert zoals genoemd op de
Transparantiekalender, bent u verplicht om kwaliteitsgegevens aan te leveren. Bekijk de
Transparantiekalender.
3. Ik heb een inhoudelijke vraag over een of meerdere indicatoren.
Informatie over de indicatoren en wat u precies moet
aanleveren vindt u in de indicatorgidsen op de registerpagina van het betreffende meetinstrument. De registerpagina’s vindt u via de
Transparantiekalender of door te zoeken op de naam van het meetinstrument. Vindt u
het antwoord daar niet of is de informatie niet duidelijk? Neemt u dan contact op met uw brancheorganisatie
4. Ik heb een vraag over de portal waar ik de gegevens aanlever.
Neemt u met (technische) vragen over de portal contact op
met de gegevensmakelaar. De gegevensmakelaar is de beheerder van de portal.
5. De gegevens in de brief die ik van Zorginstituut Nederland ontving kloppen niet.
Wij wijzigen uw gegevens graag in ons
bestand zodat wij uw kwaliteitsgegevens op de juiste manier kunnen ontvangen. Stuurt u ons alstublieft een e-mail met daarin het referentienummer van de brief die u van ons ontving en de gegevens die u
wilt wijzigen. Houd u er rekening mee dat de gegevens niet ook automatisch wijzigen in de portal. De meeste gegevens kunt u zelf in de portal
aanpassen. Lukt dit niet? Stuurt u dan onze bevestigingsmail door naar de gegevensmakelaar met het verzoek ook in de portal de gegevens aan te
passen.
6. Ik twijfel of ik moet aanleveren of ben van mening dat ik niet aanleverplichtig ben.
Iedere zorgaanbieder die de zorg
zoals genoemd op de
Transparantiekalender levert is verplicht kwaliteitsgegevens aan te leveren. Heeft
u een brief ontvangen over de aanlevering van kwaliteitsgegevens terwijl u de genoemde zorg niet levert? Twijfelt u om een andere reden of u
kwaliteitsgegevens moet aanleveren? Neemt u dan contact met ons op via mail. Zet u in de e-mail het referentienummer van de brief die u van ons ontving met de reden
waarom u denkt dat u niet hoeft aan te leveren.
7. Ik heb geen inloggegevens ontvangen of ben deze kwijt.
Neemt u hiervoor contact op met de gegevensmakelaar. De gegevensmakelaar is de beheerder van de portal.
8. Het lukt mij niet om op tijd aan te leveren. Kan ik uitstel krijgen?
Het is niet mogelijk om uitstel te krijgen. Bij het
aanbieden van het meetinstrument is bepaald wanneer de kwaliteitsgegevens aangeleverd moeten worden. Dit is een afspraak die gemaakt is met onder
andere uw brancheorganisatie. De kwaliteitsgegevens worden aangeleverd via de portal van uw gegevensmakelaar. De sluitingsdatum van de portal waar
de gegevens worden aangeleverd is voor alle zorgaanbieders binnen uw sector gelijk.
9. Ik wil de gegevens die ik aangeleverd heb wijzigen. Is dit mogelijk?
De kwaliteitsgegevens die u heeft aangeleverd zijn
geaccordeerd door uw Raad van Bestuur en gepubliceerd in de openbare database. Het is na de aanleverperiode niet meer mogelijk om de gegevens te
wijzigen. Zijn er speciale omstandigheden waardoor u onjuiste of onvolledige gegevens heeft aangeleverd? Neem dan contact op met het Zorginstituut.
Terug naar boven