Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud

Handreiking ontwikkelen Patientenvragenlijsten

Nivel,  

Eerste plaatsing 10-11-2015 13:57, laatste wijziging 31-1-2017 13:55.

Kern

Ervaringen van patiënten vormen een belangrijke bron van informatie over kwaliteit van zorg waarbij de patiënt centraal staat. Zorginstituut Nederland hecht dan ook, samen met de partijen in de zorg van (samenwerkingsverbanden van) patiëntenorganisaties tot zorgverzekeraars en zorgaanbieders, veel waarde aan patiëntervaringen.

Omschrijving

Deze handreiking beschrijft verschillende manieren om patiëntervaringsvragenlijsten te ontwikkelen en daar goede informatie over kwaliteit van zorg op te baseren. Daarbij komen in de handreiking ook verschillende aandachtspunten aan de orde die belangrijk zijn voor partijen die een vragenlijst willen aanbieden aan het Zorginstituut.
 
 

 Meer van

 

 

Zorginzicht.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren - Lees meer over cookies